Konwersja roweru Orbea Full na elektryka z napędem CYC Photon i niestandardowym akumulatorem firmy RaptorE-bjak
W moim najnowszym projekcie podjąłem się konwersji roweru Orbea Full na pełnoprawnego e-bike’a, montując system napędowy CYC Motor Photon. Wprowadzając ten napęd, wzbogaciłem rower o dodatkową moc i funkcjonalność, zachowując jego oryginalne właściwości jazdy terenowej.
Specjalny akumulator na bazie bidonu
Serce zasilania stanowi akumulator Custom firmy RaptorE-bajk, zamontowany tak jak bidon Polly DP7. Zbudowałem go w konfiguracji 14s5p na ogniwach LG M58T, co zapewnia solidne 52V oraz 1450Wh. Każdy aspekt konstrukcji tego akumulatora – od projektu koszyków, przez rozmieszczenie ogniw, po precyzyjnie wycięte złącza z czystej miedzi – został zaplanowany od podstaw. Całość jest zabezpieczona i osadzona na ramie, a jednocześnie wygodnie wyjmowana, by ułatwić ładowanie i konserwację.
Komponenty kół i napędu dla maksymalnej wydajności
Dla utrzymania pełnej kontroli i stabilności na trasie zastosowałem koła DT Swiss H 1900 29er (Center Lock 15×110/12x148mm 30mm) z systemem DT Swiss Ratchet LN, wyposażone w piastę DT Swiss 370. Dzięki zastosowaniu systemu Ratchet, szczytowe wartości mocy napędu są równomierniej rozłożone, co sprzyja płynności i zwiększa efektywność całego mechanizmu. Wzmocnione szprychy hybrydowe zaplecione na obręczy aluminiowej zapewniają doskonałą sztywność, co sprawdza się zarówno w dynamicznych zjazdach, jak i przy przyspieszaniu.
Napęd bazuje na komponentach SRAM EX1, z manetką i kasetą zoptymalizowaną pod e-bike’a. Dzięki temu całość działa z wyjątkową płynnością, oferując idealne przełożenia i kontrolę nad jazdą. Dodatkowo opony Schwalbe Tubeless gwarantują przyczepność i eliminują ryzyko przebicia, co jest kluczowe na nierównych trasach.
Moc i precyzja hamowania oraz pełna wygoda jazdy
Silnik CYC Photon, zdolny wygenerować 2000W mocy szczytowej, zapewnia pełen zapas momentu obrotowego, nawet na najbardziej wymagających odcinkach.
Rower wyposażony jest w pedały platformowe E13 E*Thirteen Base, a komfort jazdy wspomaga ergonomiczne siodło Ergon SMC Core, które idealnie dopasowuje się do męskiej anatomii, oferując wsparcie na długich dystansach.
Dla pełnego bezpieczeństwa zainstalowałem hamulce Magura MT5 z tarczami hamulcowymi 203 mm, co zapewnia wyjątkowo skuteczne hamowanie, nawet przy dużych prędkościach.
Cała ta konwersja nie tylko podnosi wydajność, ale także sprawia, że jazda staje się bardziej płynna, komfortowa i wszechstronna, niezależnie od terenu.
Poniżej kilka zdjęć finalnego projektu
0 komentarzy